WARSZTAT, 20 października 2023, piątek, godz. 10.00 – 12.00,
koszt 199 zł. Teraz bezpłatnie! Zapisz się!
Zarządzanie najstarszym pokoleniem pracowników w firmie – wykorzystanie doświadczenia i zapewnienie dobrostanu
Różne firmy mają różne potrzeby w zakresie zarządzania pokoleniami. Sytuacja fabryki lub firmy handlowo-usługowej o 30-letniej lub dłuższej historii będzie pod tym względem całkowicie różna od sytuacji centrum usług wspólnych lub firmy IT. Potrzeby mogą też się różnić w zależności od branży i lokalizacji geograficznej. Nasz warsztat skupia się na sytuacji firm, w których występuje znacząca liczba pracowników 50+, gdzie zatem należy się liczyć ze stopniowym odchodzeniem na emeryturę kolejnych roczników w ciągu najbliższych lat. Jak wpłynie to na zarządzanie wiedzą w poszczególnych działach? Czy długoletni pracownicy czują się doceniani, co daje dobry przykład młodszym koleżankom i kolegom? Czy przełożeni i/lub HR wiedzą, kto chce odejść na emeryturę, a kto wolałby zostać dłużej w firmie? A może są pracownicy, którym warto stworzyć specjalne warunki by zmotywować ich do pozostania po osiągnięciu wieku emerytalnego? Wyłania się tu cała lista pytań i rozwiązań, które warto zgłębić by zapewnić niezakłócony rozwój firmy i wzmocnić integrację zespołów pracowniczych.
Jeżeli w firmie nie ma akurat nikogo, kto mógłby kompleksowo zarządzić tą sytuacją, dobrym rozwiązaniem może być wynajęcie interim managera do pokierowania projektem.
W trakcie warsztatu omówimy:
– główne wyzwania i potencjalne korzyści, wynikające z obecności znacznej grupy pracowników 50+ w firmie
– podstawowe kroki, jakie należy podjąć przystępując do wdrożenia programu zarządzania pokoleniem 50+ w przedsiębiorstwie
– przykładowy program, opracowany i wdrożony przez interim managera w dużej firmie przemysłowej w Polsce
Udział w warsztacie pozwoli ci:
przeanalizować sytuację w twojej firmie i zdecydować, czy i jakie działania podjąć, by maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w grupie najstarszych pracowników, by zapewnić harmonijną współpracę pokoleń oraz by wykorzystać możliwości stwarzane przez kulturę ciągłości międzypokoleniowej oraz przez regularną łączność z emerytami firmy.
Warsztat poprowadzi:
Dr Stanisław Wojnicki, certyfikowany interim manager, specjalista w obszarze strategii zarządzania kadrami, z 30-letnim doświadczeniem jako menedżer HR – głównie w korporacjach międzynarodowych, konsultant i nauczyciel akademicki. Od 2013 roku prowadzi własną firmę doradczą SW Mentoring (www.swmentoring.pl) i realizuje projekty interim management w przedsiębiorstwach w całej Polsce. Autor licznych artykułów oraz książki o zarządzaniu pokoleniami w firmie „Różne pokolenia, jedna organizacja. Cztery wymiary zarządzania wiekiem w firmie” (Warszawa 2015). Członek zarządów Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Stowarzyszenia Interim Managers (SIM).