SPOTKANIE INICJATYWY

Razem dla różnorodności w biznesie

24 września 2019,  Warszawa

WYDARZENIE PŁATNE: 200 zł brutto. Pozyskane środki przeznaczamy na działalność Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie.

Kup bilet

Zarządzanie pokoleniami w biznesie​.

Zapraszamy na kolejne wydarzenie w ramach Inicjatywy RAZEM DLA RÓŻNORODNOŚCI W BIZNESIE.

Czy wiesz, jak zarządzać czterema pokoleniami w firmie? A co zrobisz jeśli do zespołu dołączy piąte pokolenie? Dlaczego w zarządzaniu pokoleniami należy uwzględniać cztery wymiary? Skorzystaj z praktycznej wiedzy o współpracy pokoleń w organizacjach. Poznaj doświadczenia i dobre praktyki tych, którzy na co dzień pielęgnują kulturę różnorodności w swoich firmach.Dołącz do naszego spotkania.

Spotkanie będzie okazją do nawiązywania relacji i wymiany doświadczeń.

Dołącz do nas już 24 września w Dentsu Aegis Network Polska​ ul. Czerska 12, Warszawa. 

Prelegenci

Monika Buchajska-Wróbel
PARTNER INWENTA, PREZES SIM

Ekspert branży HR, z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu procesów HR zarówno dla firm polskich, jaki i zagranicznych. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadziła kilkaset projektów z zakresu rekrutacji executive search na najwyższe szczeble zarządzania oraz oceny pracowniczej metodą assessment/development centre. Była również zaangażowana w realizację licznych programów outplacement dla firm z różnych branż, zarówno w sektorze prywatnym, jak i państwowym. Specjalizuje się w projektach dla rynku Venture Capital. Od wielu lat aktywnie działa na rzecz aktywizacji oraz promocji polskiego rynku interim management (zarządzanie czasowe). Pomysłodawczyni, inicjatorka i współzałożycielka polskiego Stowarzyszenia Interim Managers (SIM). Jako jedna z niewielu na rynku polskim posiada bogate doświadczenie w rekrutacji i doborze managerów czasowych.

Sławomir Stępniewski
CHIEF EXECUTIVE OFFICER, DENTSU AEGIS NETWORK POLSKA

Uhonorowany wieloma nagrodami branżowymi, w tym tytułem ‘’Reformator Roku’’ przyznawanym przez redakcję magazynu „Media i Marketing Polska” (za rok 2012) oraz „AdMan 5-lecia” (2017) magazynu „Press”.

W 1996 roku Stępniewski powołał do życia Hypermedia – jedną z pierwszych polskich agencji interaktywnych w Polsce. 9 lat później stała się ona częścią globalnej sieci Isobar, należącej do Aegis Media. W 2011 roku został mianowany na CEO grupy Aegis Media w Polsce, która w 2012 roku weszła w skład japońskiej grupy DENTSU. W skład Dentsu Aegis Network Polska wchodzą dziś domy mediowe Carat i Vizeum, agencje Isobar Polska, Hypermedia, Posterscope Polska, iProspect, Amnet, StoryLab, Red 8 Advertising, Red 8 Events, Unlimited, Propeller Film. W Grupie Dentsu Aegis Network pracuje dziś blisko 800 specjalistów z obszaru mediów, kreacji, strategii, technologii, produkcji telewizyjnej i obszaru DATA Science.

Agata Kaczmarska
CHIEF PEOPLE OFFICER, DENTSU AEGIS NETWORK POLSKA

Agata Kaczmarska jest ekspertem w zarządzaniu zasobami ludzkimi, posiadającym wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów dla polskich i międzynarodowych organizacji z zakresu strategii HR, w tym wdrażania zmian, reorganizacji działów HR, rozwoju pracowników o wysokim potencjale oraz transformacji przywództwa na najwyższych szczeblach organizacji. W Dentsu Aegis Network Polska od października 2011 roku. Jako Chief People Officer grupy odpowiada za całokształt procesów zarządzania zasobami ludzkimi oraz wsparcie strategiczne w rozwoju organizacji. Jako członek Global Transformation Team bierze udział w projekcie wdrożenia globalnie nowego modelu HR.  Z branżą HR jest związana od prawie dwudziestu lat. W latach 2008 – 2011 pracowała jako Consulting Director w Hay Group, międzynarodowej firmie specjalizującej się w doradztwie personalnym. Odpowiadała między innymi za współpracę z czołowymi klientami firmy, wspierając ich w procesach zarządzania zmianami i rozwoju organizacji. Wcześniej, przez trzy lata, jako Supervisor w Cap Gemini Ernst & Young zajmowała się obszarem HR oraz projektami w ramach rozwoju strategii i restrukturyzacji. Wykładowca z obszaru HR i przywództwa na  wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach projektów edukacyjnych realizowanych w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Członek Polskiego Stowarzyszenia HR oraz stowarzyszenia Human Explorers. Od ponad roku mentorka w ramach programu Technologia w Spódnicy.   

Kinga Maliszewska
TV&VIDEO STACK LEADER, DENTSU AEGIS NETWORK POLSKA

Związana z branżą reklamową od ponad 8 lat. Rozpoczęła pracę w Grupie ponad 4 lata temu na stanowisku Senior Communications Planner w spółce Carat, gdzie początkowo była odpowiedzialna za planowanie i zakup kampanii mediowych dla klientów: Proama i Generali. W 2016 r. awansowana na stanowisko Communications Managera była odpowiedzialna za przygotowanie strategii mediowych oraz ich wdrożenie dla m.in. Lego, Hasco-lek czy Mondelez. Od prawie roku pełni obowiązki TV&Video Stack Leadera grupy Dentsu Aegis Network Polska. Na tym stanowisku odpowiedzialna jest za przygotowanie strategii screenplanningowych dla grupy Dentsu oraz rozwój i automatyzację narzędzi do planowania i zakupu mediów. 

Członkini Grupy Roboczej IAB „Programmatic” oraz „Audiowideo” oraz aktywny członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Polska.

Beata Bukowska
PARTNER INWENTA

Od ponad 20 lat związana jest z branżą doradztwa personalnego. Przygotowuje i prowadzi projekty diagnozy i oceny potencjału pracowników i kandydatów do pracy metodą Assessment i Development Centre. Angażuje się w projekty ocen pracowniczych, oceny 360°, prowadzi szkolenia i warsztaty metodą coachingową dla kadr kierowniczych. Od 2007 roku realizuje coachingi metodą ICC, a w 2009 roku poznała metodykę pracy LMI. Od 2004 roku aktywnie działa na rzecz rozwoju polskiego rynku rekrutacyjnego w obszarze interim management.

Elżbieta Wojtczak
CEO COMMUNICATION UNLIMITED

CEO z wieloletnim stażem w branży marketingowo-komunikacyjnej. Od 1991 roku w branży reklamowej, Corporate Profiles DDB – dyrektor działu mediów i  współzałożycielka pierwszego niezależnego domu mediowego. Współżałożycielka i od ponad 20 lat współwłaścicielka i CEO Communication Unlimited najstarszej niezależnej agencji komunikacji marketingowej. Absolwentka Politechniki Warszawskiej i UW, Executive MBA University of Ilinois i AMP na IESE Business School. Członek Zarządu IESE Poland Alumni Chapter.

Agnieszka Brytan – Jędrzejowska
CEO ATENA RESEARCH & CONSULTING

Założycielka i CEO Atena Research & Consulting, agencji badawczo-strategicznej. Pasjonatka badań z 20letnim doświadczeniem w badaniach i doradztwie strategicznym dla firm polskich i zagranicznych z różnych sektorów. Absolwentka elitarnych studiów Executive MBA oraz programu CIM – Diploma in Professional Marketing. Market Intelligence Advisor międzynarodowych korporacji. Ceniona mentorka, wykładowca i szkoleniowiec w programach rozwojowych i mentoringowych ukierunkowanych na startupy. Zaangażowana w Programy Akceleracyjne i Mentoringowe w Polsce i zagranicą.

Anna Tarnawa

Kieruje pracami Sekcji Badań i Strategii w Departamencie Analiz i Strategii Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów badawczych z zakresu przedsiębiorczości i innowacyjności; współpracy z instytucjami i partnerami krajowymi w zakresie tworzenia polityki na rzecz przedsiębiorczości i innowacyjności. Posiada także doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych. Od 2011 r. uczestniczy w GEM jako przedstawiciel zespołu reprezentującego Polskę – PARP i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, od 2016 r. jest liderem tego zespołu, a od 2018 r. jest Członkiem Zarządu projektu GEM. Autor, współautor i redaktor publikacji nt. stanu sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości, strategii działania mikroprzedsiębiorstw, przedsiębiorczości kobiet oraz finansowania działalności przedsiębiorstw. Ukończyła Szkołę Główną Handlową (kierunek Finanse i Bankowość), Staffordshire University, Wlk. Brytania (MA in Economics), studia podyplomowe z zakresu zarzadzania projektami (SGH) oraz Akademię Ewaluacji (Euroreg, UW).

Małgorzata Tomasik
TRENER / MENTOR / KONSULTANT

Ekspert od spraw zasobów ludzkich z ponad dwudziestoletnią praktyką w tym zawodzie. Posiada szerokie doświadczenia praktyczne i sukcesy w pracy nad zachowaniem w organizacjach w tym kulturą i wdrożeniem zmian, zaangażowaniem pracowników, satysfakcją zawodową czy rozwojem. Zajmowała się także komunikacją wewnętrzną w firmach, negocjacjami ze związkami zawodowymi czy pozycjonowaniem firmy jako pracodawcy z wyboru. Jej największą pasją w zarządzaniu zasobami ludzkimi zawsze było pozyskiwanie odpowiednich talentów i kompetencji do organizacji, wspieranie ich rozwoju zawodowego, a także ich późniejszej pracy jako liderów rozwijających zespoły i organizacje w Polsce i za granicą.

Michalina Bachta
MENTORKA MŁODYCH, STUDENTKA 5 ROKU PSYCHOLOGII RELACJI MIĘDZYLUDZKICH NA UNIWERSYTECIE SWPS ORAZ JUNIOR HR BUSINESS PARTNER W T-MOBILE

Michalina, z pokolenia millenials, od pięciu lat zdobywała profesjonalne doświadczenie zawodowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w takich organizacjach jak HAYS, Philips, Samsung. Obecnie wspiera HR-owo ponad 500 pracowników T-Mobile z obszaru Technologii i Innowacji.

Od 2 lat roku prowadzi MBMentoring, inicjatywę wspierającą ocenę oraz rozwój potencjału młodych ludzi (licealistów i studentów), którzy potrzebują pomocy przy wyznaczeniu swojej ścieżki.

Grzegorz Sobiecki
CZŁONEK ZARZĄDU STOWARZYSZENIA INTERIM MANAGERS

Specjalizuje się w kilku kierunkach.
Kierunek komercyjny- budowania wzrostu firmy wg. metodyki Błękitnego Oceanu, Łączenie firm- due diligence oraz integracji w procesie M&A.
Kierunek produkcyjny- zajmuje się obszarem poprawy efektywności według metodyki Lean Manufacturing, zarządzaniem jakością według metodyki GMP oraz restrukturyzacją.
Kierunek organizacyjny- produktem gwarantowanym jego projektów jest jednocześnie efektywność operacyjna oraz efektywność organizacyjna. Swoje umiejętności nabył poprzez 33 lat doświadczenia w pracy na stanowiskach Prezesa, Wiceprezesa, Managera, Interim Managera w przedsiębiorstwach w Polsce i za granicą, w firmach korporacyjnych, dążących do korporacji, w firmach rodzinnych. Szesnaście lat w produkcji. Osiem lat w Zarządzaniu generalnym. Dziesięć lat Interim manager.

Stanisław Wojnicki
CZŁONEK ZARZĄDU STOWARZYSZENIA INTERIM MANAGERS

Stanisław Wojnicki prowadzi firmę doradczą SW Mentoring (www.swmentoring.pl) działającą w obszarze zarządzania kadrami i organizacją. Posiada 25 lat doświadczenia menedżerskiego w firmach FMCG i w sektorze finansowym. Obecnie pracuje jako Interim Manager w obszarze HR.Realizował duże projekty interimowe i consultingowe m.in. dla firm: Henkel Polska, Platforma NC+, Allianz Polska, Centrum Usług Wspólnych O-I (Poznań) oraz Artech (Prudnik).Wcześniej był m.in. dyrektorem zarządzającym HR w grupie KBC Polska, dyrektorem regionalnym HR (9 krajów) w Citigroup oraz dyrektorem zarządzającym HR Citibanku Handlowego.
Autor książki „ Różne pokolenia, jedna organizacja”, omawiającej różne aspekty zarządzania współpracą pokoleń w firmie. Jest członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR oraz członkiem zarządu Stowarzyszenia Interim Managers.

Program spotkania

9:00 – 09:30Rejestracja uczestników, networking
09:30 - 09:40Otwarcie spotkania
Monika Buchajska-Wróbel, Prezes, Stowarzyszenie Interim Managers (SIM)
Sławomir Stępniewski, CEO Grupy Dentsu Aegis Network Polska
09:40 – 10:00Razem dla Różnorodności - Dlaczego warto wdrażać różnorodność w firmach?
Monika Buchajska-Wróbel, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers
10:00 – 10:15Cztery wymiary zarządzania pokoleniami w firmie.
Stanisław Wojnicki, Członek Zarządu SIM, Członek Zarządu PSHR

Parafrazując Marqueza można powiedzieć, że informacje ukazujące się od kilku lat na temat postępujących braków na polskim rynku pracy to kronika zapowiedzianej katastrofy demograficznej. O ile w 2007 roku Polska liczyła 38,1 miliona mieszkańców, na 2035 przewiduje się już tylko niecałe 36 milionów, przy czym prawie 4 miliony z tej liczby to osoby w wieku emerytalnym. Już dziś trend ten ma fatalne skutki dla rynku pracy, i jeśli nie podejmie się szybkich działań zarówno na szczeblu rządowym jak i w firmach, trudności będą wzrastać. Wykluczenie z rynku pracy osób 50+ powoduje niewykorzystanie kolejnych kilku milionów potencjalnych pracowników. Ponieważ często nie zdajemy sobie sprawy z rzeczywistych proporcji liczebności poszczególnych pokoleń, prezentacja ma na celu osadzenie tematyki konferencji w kontekście demografii Polski dziś i w ciągu najbliższych lat.
10:15 – 10:25Dyskusja
Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością
10:25 – 10:40Transformacja zespołu zarządzającego firmy SKF przy wsparciu Interim Managera
Grzegorz Sobiecki, SKF/SIM
10:40 – 10:55Autentyczny smak prawdziwych ludzi czyli o wartościach i doświadczeniu różnych pokoleń w firmie.
Łukasz Mrowiński, Prezes Zarządu Hamda Trade Sp. z o.o.,
Marcin Rusnarczyk, Dyrektor Sprzedaży Hamda Trade Sp. z o.o.
10:55 – 11:15Dyskusja
11:15 – 11:35Przerwa kawowa
Wyniki badania pokoleń na rynku pracy
11:35 – 11:55Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra?

Kinga Maliszewska, Denstu Aegis Network Polska

Reprezentantów pokolenia Z można dostrzec na schodach galerii handlowej, koncertach czy oczekujących na rozmowę kwalifikacyjną. Smartfony stanowią nieodłączne elementy ich outfitu. Żyją jednocześnie na dwóch równoległych płaszczyznach – online oraz offline. Kim właściwie są “Zetki”? Prezentowany raport zawiera najszerszy na polskim rynku przekrój osobowości i zachowań pokolenia Z – generacji bardzo ciekawej, złożonej i różnorodnej. Warto się im przyjrzeć i lepiej ich poznać.
11:55 – 12:05Dyskusja
12:05 – 12:25Pokolenie 50 + (z)marnowany potencjał czy szansa dla rynku pracy? Wystąpienie oparte o wyniki najnowszego badania pokolenia 50+ i unikalnego raportu „Power Generation. Pieniądze, seks i władza. Co napędza osoby po pięćdziesiątce”.

Elżbieta Wojtczak, CEO Communication Unlimited
Agnieszka Brytan – Jędrzejowska, CEO, Dyrektor Zarządzający Atena Research&Consulting

Na ofertę pracy odpowiada kandydat, który ma wiedzę, ogromne doświadczenie oraz zdrowy dystans do siebie i otaczającego go świata. Ma szansę na zatrudnienie? Niewielką, gdy okazuje się, że jest przedstawicielem pokolenia 50+. Na rynku pracy od lat trwa nieustająca walka o talenty, które pracodawcy widzą jedynie w młodym pokoleniu. Ale wartościowymi pracownikami mogą być przecież ludzie dojrzali. Dlaczego pracodawcy nie widzą w pięćdziesięciolatkach dobrych pracowników? Wokół tej grupy narosło tyle mitów, że mimo narzekań na brak rąk do pracy, pracodawcy nie widzą w nich potencjału. Stereotypy bywają krzywdzące, a te odnoszące się do osób starszych nie mają korzystnego wpływu na postrzeganie ich na rynku pracy. Z badania „Power Generation - pieniądze, seks i władza. Co napędza osoby po 50.” wyłania się zupełnie inny obraz tej grupy.
12:25 – 12:35Dyskusja
12:35 – 13:35Panel Dyskusyjny: Różnorodność w biznesie - najlepsze praktyki.
Prowadzenie panelu: Małgorzata Zachorowska, Prezes Polskiego Stowarzyszenia HR

paneliści:
Agata Kaczmarska, Dyrektor HR, Członek Zarządu, Dentsu Aegis Network Polska,
Ewa Ścierzyńska, Prezes Instal Projekt
Anna Tarnawa, Departament Analiz i Strategii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Bartłomiej Szmajdziński, Dyrektor ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi Polska i Kraje Bałtyckie, Orbis S. A.


Badania na świecie dowiodły, że istnieje korelacja pomiędzy wynikami finansowymi firmy i dbałością pracodawcy o różnorodność w biznesie. Obecnie wiele firm, z uwagi na niekorzystny trend demograficzny w Polsce, boryka się z brakiem pracowników różnych specjalności. Dzisiejszy rynek pracy posiada jednak rezerwy związane z zasobami ludzkimi. Stosunkowo niewiele firm w Polsce zatrudnia osoby z niepełnosprawnościami czy sięga po pracowników 50+ lub osoby z innych krajów.

W czasie panelu wspólnie odpowiemy na pytania: Jak efektywnie wykorzystać różnorodność w firmie? W jaki sposób skutecznie integrować różne grupy zawodowe, narodowościowe czy pokoleniowe? Jak dbać o różnorodność w firmie?
13:35 – 14:20Przerwa na lunch
Sesja warsztatowa
14:20 – 15:20 Integracyjne Przywództwo: Synergia Pokoleń w Biznesie
Małgorzata Tomasik, pokolenie 50+, Energiczniej.pl
Michalina Bachta pokolenie millenials, Junior HR Business Partner w T-Mobile

Warsztat w formie mini debaty pomiędzy dojrzałym a wchodzącym w życie zawodowe pokoleniem. Omówimy, jak budować zaufanie międzypokoleniowe i wykorzystywać synergię zespołu bez oglądania się na stereotypy i przekonania zamknięte w pojęciach pokolenie Z, millenials czy starsze.
15:20 – 15:50Wielopokoleniowość w firmie - duże wyzwanie i szansa na rozwój
Beata Staszków, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polska Miedź
15:50 – 16:00Podsumowanie
Jerzy Kalinowski, Członek Rady Programowej Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie

9:30 – 10:00

10:00 -10:10

10:10 – 10:30

10:30 – 11:00

11:00 – 11:20

11:20 – 11:30

11:30 – 12:30

12:30 – 13:15

Sesja warsztatowa:

13:15 – 14:15

14:15 – 15:15

Rejestracja uczestników, networking

Otwarcie spotkania
Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego, Orange Polska SA
Jerzy Kalinowski, Doradca Zarządu KPMG

Razem dla Różnorodności – Dlaczego warto wdrażać różnorodność w firmach?
Monika Buchajska-Wróbel, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers

Różnorodność – nasza droga.
Sylwia Bogucka, Dyrektor Planowania Biznesowego i Zarządzania Wartością, Orange Polska SA
Prezentacja główna, Gospodarz spotkania

Jak Interim Manager wspiera rozwój firmy IT. Case study
Paweł Chyl, Prezes, Monogo Sp. z o.o.
Elżbieta  Mądra, Interim Manager, Członek Zarządu, Stowarzyszenie Interim Managers

Przerwa kawowa

Panel Dyskusyjny: Różnorodność przynosi innowacyjność.
Dlaczego tak rzadko korzystamy z tej sprawdzonej prawdy?

paneliści:
Joanna Mosiej-Sitek, Redaktorka Naczelna „Wysokich Obcasów Praca”, zastępca wydawcy Gazety Wyborczej;
Mariusz Witek, Dyrektor Generalny DAFA Polska;
Bianka Siwińska, Dyrektor Zarządzająca, Fundacja Edukacyjna Perspektywy

moderator: Monika Dawid-Sawicka – ekspertka rynku pracy

Czerpanie z różnorodności wydaje się prostą metodą. Dzięki spojrzeniu kogoś
zupełnie innego niż my zyskujemy inną perspektywę, a często też niedostępne dla
nas rozwiązanie! Jednak korzystanie z różnorodności wymaga świadomości.
Ciekawość tego, jak inni rozwiązaliby dokładnie ten sam problem, jest rozwojowa
sama w sobie, ale wymaga pewnej pokory i wiary, że (również) ktoś inny może
wnieść do rozwiązania realną wartość.

Jak korzystać z różnorodności i potencjału, który przynosi? Co jest najtrudniejsze w
budowaniu firm i zespołów korzystających z różnorodności? Z jakich doświadczeń
warto skorzystać? Zapraszamy do dyskusji.

Przerwa na lunch

Budowanie efektywnych zespołów w oparciu o różnorodności. Jak radzić sobie z ograniczeniami, które są w nas. Jak tworzyć najlepsze synergie w zespole.
Prowadzenie:
Przemysław Świercz, Kapitan Reprezentacji Polski w piłce nożnej Amp Futbolu, zawodnik Husarii Kraków oraz trener mentalny.
Katarzyna Olczak

Motywacja lidera. Budowanie mistrzowskich zespołów w sporcie.
Przemysław Świercz, Kapitan Reprezentacji Polski w piłce nożnej Amp Futbolu, zawodnik Husarii Kraków oraz trener mentalny.

Jak motywować i angażować najzdolniejsze talenty i pozostałych tak, aby zespół działał sprawnie, a ludzie mieli poczucie sprawczości i wpływu?
Katarzyna Olczak, Head of HR, GBS EMEA, Bain & Company

Gdzie i kiedy?

Data i godzina
24 września 2019
Godzina 09.00-15.50

Miejsce spotkania
Dentsu Aegis Network Polska
ul. Czerska 12
Warszawa

Zgłoś udział

WYDARZENIE PŁATNE: 200 zł brutto. Pozyskane środki przeznaczamy na działalność Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie.

W celu otrzymania faktury prosimy o kontakt na adres: kontakt@stowarzyszenieim.org 

Kup Bilet