SPOTKANIE INICJATYWY

Razem dla różnorodności w biznesie

7 listopada 2019,  Warszawa

WYDARZENIE PŁATNE: 200 zł brutto. Pozyskane środki przeznaczamy na działalność Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie.

Kup bilet

Zapraszamy na kolejne wydarzenie w ramach Inicjatywy RAZEM DLA RÓŻNORODNOŚCI W BIZNESIE.

Czy wiesz, jakie są kluczowe obszary w procesie zatrudniania osób niepełnosprawnych? Na jakie pytania należy sobie odpowiedzieć zatrudniając osoby niepełnosprawne w firmie produkcyjnej? Skorzystaj z praktycznej wiedzy o współpracy pokoleń w organizacjach. Poznaj doświadczenia i dobre praktyki tych, którzy na co dzień pielęgnują kulturę różnorodności w swoich firmach.Dołącz do naszego spotkania.

Spotkanie będzie okazją do nawiązywania relacji i wymiany doświadczeń.

Dołącz do nas już 7 listopada w Novotel​ ul. Marszałkowska 94, Warszawa. 

WSPÓŁORGANIZATOR SPOTKANIA:

Prelegenci

Grzegorz Lewonowski
PARAOLIMPIJCZYK, REPREZENTANT KADRY NARODOWEJ W SZERMIERCE NA WÓZKACH

Od 20 lat zawodnik Integracyjnego Klubu Sportowego AWF Warszawa. Wielokrotny medalista w turniejach szpadowych rangi krajowej i światowej. Za swoje największe sukcesy uważa złoty medal Pucharu Świata w szpadzie drużynowej (Montreal 2018), brązowy medal Mistrzostw Europy w szpadzie indywidualnej (Strasburg 2014) oraz udział w igrzyskach paraolimpijskich w Atenach. Obecnie walczy o kwalifikację do igrzysk paraolimpijskich w Tokio 2020.

Z wykształcenia pedagog specjalny, zawodowo związany z Międzynarodową Fundacją Reaxum, w której pomaga realizować projekty dotyczące aktywizacji osób z niepełnosprawnościami. Jest absolwentem Projektu „ONi Uczą”, który umożliwia rozwój kariery dwutorowo poprzez realizowanie się jako trener kompetencyjny.

Monika Buchajska-Wróbel
PARTNER INWENTA, PREZES SIM

Ekspert branży HR, z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu procesów HR zarówno dla firm polskich, jaki i zagranicznych. W swojej dotychczasowej karierze przeprowadziła kilkaset projektów z zakresu rekrutacji executive search na najwyższe szczeble zarządzania oraz oceny pracowniczej metodą assessment/development centre. Była również zaangażowana w realizację licznych programów outplacement dla firm z różnych branż, zarówno w sektorze prywatnym, jak i państwowym. Specjalizuje się w projektach dla rynku Venture Capital. Od wielu lat aktywnie działa na rzecz aktywizacji oraz promocji polskiego rynku interim management (zarządzanie czasowe). Pomysłodawczyni, inicjatorka i współzałożycielka polskiego Stowarzyszenia Interim Managers (SIM). Jako jedna z niewielu na rynku polskim posiada bogate doświadczenie w rekrutacji i doborze managerów czasowych.

Danuta Kaps
MENEDŻER DS. PERSONALNYCH W ING BANKU ŚLĄSKIM

Od początku pracy w Banku związana z obszarem HR. Dodatkowo jest Coachem ICC oraz Mentorem. Wspiera i wdraża procesy HR-owe, współpracuje  z kadrą menedżerską.

Jest ambasadorką kierunku Bank równych szans. Inspirują ją ciekawe zadania, ale też ludzie z którymi je realizuje.

Danuta Kaps jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Joanna Dymna-Oszek
DYREKTOR BIURA ZARZĄDU ING BANKU ŚLĄSKIEGO S.A.

Związana z ING od 2000 r. Od samego początku pracuje w Biurze Zarządu, początkowo jako specjalista i starszy specjalista, od stycznia 2014 roku pełni funkcję dyrektora Biura Zarządu Banku. Bliskie są jej tematy społecznej odpowiedzialności biznesu, jest jednym z Ambasadorów Strategii Zrównoważonego Rozwoju ING. Jest również Członkinią Rady Fundacji ING Dzieciom oraz Członkinią Zarządu Fundacji Sztuki Polskiej ING.

Joanna Dymna-Oszek jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Agnieszka Grzegorczyk
DYREKTOR ZARZĄDZAJĄCY PIONEM KAPITAŁU LUDZKIEGO W POCZCIE POLSKIEJ S.A.

Od prawie 20 lat związana z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Karierę zawodową rozpoczęła na stanowisku specjalisty w dziale kadr i szkoleń Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych,
a następnie przez wiele lat pełniła funkcję naczelnika wydziału zarządzania zasobami ludzkimi w Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych. W Poczcie Polskiej pracuje od września 2016 roku. Posiada doświadczenie zarówno w kierowaniu zespołami pracowników, jak i w wypracowywaniu rozwiązań systemowych w zakresie polityki personalnej dla dużej organizacji  o rozproszonej  strukturze terytorialnej.

Jest absolwentką Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunku pedagogika resocjalizacyjna oraz studiów podyplomowych w zakresie zarządzania kadrami,  a także  MBA dla kadry HR  i zarządzania ludźmi w firmie na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ukończyła również szereg szkoleń z zakresu min. controllingu personalnego, zarządzania projektami HR, zarządzania procesami HR i tworzenia modeli kompetencyjnych.

Monika Dawid – Sawicka
EKSPERTKA RYNKU PRACY

Z branżą HR związana od 17 lat. Zajmuje się doradztwem w obszarze rozwoju i budowy efektywnych organizacji.  Przygotowuje autorskie sesje rozwojowe wspierające rozwój zawodowy i świadomość kadry kierowniczej. Pracowała m.in. z organizacjami z obszaru sprzedaży, produkcji, finansów, bankowości, energetyki, FMCG, obronności oraz administracji.

Autorka tekstów i analiz dotyczących rynku pracy i kapitału ludzkiego. Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Ambasadorka portalu Komisji Europejskiej dotyczącego uczenia się osób dorosłych. Pomysłodawczyni corocznego spotkania dyrektorów HR – HR Directors Summit.

Certyfikowany trener narzędzia diagnostycznego Stylów Myślenia i Działania FRIS. Facylitatorka, Coach ICF. Absolwentka Politologii na Uniwersytecie Warszawskim, Zarządzania i Marketingu w SGH, Erickson Coaching International, Wszechnicy UJ, Francuskiego Instytutu Zarządzania oraz MBA.

Monika Truszkowska-Bednarek

Od 1994 roku związana zawodowo z Grupą ERGO Hestia. Od 2014 roku Prezes Zarządu  Fundacji Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego na wydziale Handlu Zagranicznego.

Tomasz Szklarski
PRZEDSIĘBIORCA, WSPÓŁZAŁOŻYCIEL ZMOTYWOWANI.PL, FEEL COMFORT, XANDORIA, SPOŁECZNIK – PREZES ZARZĄDU FUNDACJI REAXUM

Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego.

Doświadczenia zawodowe zdobywał min. w instytucjach finansowych i agencjach reklamowych. W 2006 roku tworzył specjalistyczną agencję pracy tymczasowej. Realizował projekty dla przemysłu ciężkiego na takich obiektach jak Rafineria Możejki, Stocznia Gdańska oraz Elektrownia Bełchatów. Praca z ludźmi, poznawanie ich zachowań zainteresowały go na tyle, że w 2010 roku został współzałożycielem Zmotywowani.pl – firmy badającej zaangażowanie pracowników. Jednym z największych sukcesów spółki było zaprojektowanie własnego wskaźnika zaangażowania – Enpulse. Od 2014 roku współtworzy Feel Comfort – firmę zajmująca się dostosowywaniem przedsiębiorstw pod katem zatrudniania osób z niepełnosprawnościami. Z osobami z niepełnosprawnościami pracuje również jako Prezes Fundacji Reaxum, zajmującej się aktywizacją zawodową i karierą dwutorową  sportowców. Jest także pomysłodawcą projektu edukacyjnego ONi Uczą – skierowanego do aktywnych sportowców z niepełnosprawnościami dzięki któremu nabywają nowe kompetencje potrzebne do uczenia innych.

Renata Sienkiewicz
HUMAN RESOURCES DIRECTOR, SUEZ POLSKA

Renata dołączyła do SUEZ Polska w listopadzie 2018, gdzie jest odpowiedzialna za całokształt polityki personalnej grupy SUEZ w Polsce.

Posiada 15 letnie doświadczenie w obszarze HR, które zdobywała głównie w branży farmaceutycznej: AstraZeneca, MSD oraz FMCG: Warner Lambert and Mieszko SA. Dodatkowo przez 6 lat związana była konsultingiem HRowym, prowadząc praktykę Rozwój Liderów, Talentów i Przywództwa w Organizacjach w Hewitt, Aon Hewitt oraz Accord Group. 

Jest absolwentką Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Akademii Leona Koźminskiego w zakresie MBA.

Pasją Renaty są: jazda konna oraz extremalne wyprawy z plecakiem do Azji czy Afryki.

Tomasz Adamczuk
MENTOR, TRENER PRACY, DORADCA ZAWODOWY

Absolwent APS na kierunku pedagogika specjalna oraz SGH z zakresu doradztwa zawodowego, coachingu i kierowania rozwojem.

Od ponad 6 lat zajmuje się wsparciem pracodawców we wdrażaniu modelu zatrudnienia wspomaganego i współpracy z pracownikiem z niepełnosprawnością.

Katarzyna Olczak
HEAD OF HR, GBS EMEA, BAIN & COMPANY

Posiada 20-letnie doświadczenie w obszarze strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim szczególnie w podnoszeniu efektywności organizacji, zaangażowania pracowników oraz zarządzaniu talentami w międzynarodowych organizacjach. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zmianą, procesami restrukturyzacyjnymi i transformacyjnymi. Od 6 lat związana ze Skanska Commercial Development Europe, gdzie odpowiada za strategię w obszarze HR i Innowacji w Polsce, w Czechach, na Węgrzech i Rumunii. Jako członek zarządu business.link jest odpowiedzialna za rozwój współpracy Skanska z business.link (organizacja wspomagająca przedsiębiorczość, nowoczesne przestrzenie biurowe) a w szczególności za integrację organizacyjną i ekspansję zagraniczną. Certyfikowany coach, facylitator i pasjonatka twórczego rozwiązywania problemów w organizacjach oraz partycypacyjnego stylu przywództwa.

Program spotkania

Prowadzenie konferencji
Grzegorz Lewonowski – sportowiec, paraolimpijczyk, absolwent programu Oni Uczą
9:00 – 09:20Rejestracja uczestników, networking
09:20 – 09:30Powitanie
Bartłomiej Szmajdziński, Dyrektor HR Orbis S.A.
09:30 – 09:45Razem dla Różnorodności, dlaczego warto wdrażać różnorodność w firmach?
Monika Buchajska-Wróbel, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Interim Managers
Dobre praktyki w zarządzaniu różnorodnością
09:45 – 10:15 Bank równych szans. Inicjatywy ING wobec pracowników i klientów z niepełnosprawnościami.
Joanna Dymna-Oszek, Dyrektor Biura Zarządu ING Banku Śląskiego S.A.,
Danuta Kaps, Menedżer ds. personalnych w ING Banku Śląskim.

Co to oznacza być bankiem równych szans? Jak ten priorytet inspiruje nas do podejmowania kolejnych inicjatyw na rzecz klientów i pracowników z niepełnosprawnościami? Przedstawimy działania, jakie już podjęliśmy i jakie planujemy, aby być bankiem bez barier dla naszych klientów. Chcąc zerwać ze stereotypami krążącymi wokół tematu niepełnosprawności musimy zacząć od siebie. Wszystko zależy od indywidualnej postawy każdego z nas na co dzień, dlatego przede wszystkim słuchamy, uczymy się uważności, szacunku, wsparcia i rozmawiamy. Promujemy różnorodność.
10:15 – 10:35Kiedy zysk liczy się ponad wszystko. Rzeczywistość korporacyjna Mondi Simet Sp. z o.o. a pracownicy z niepełnosprawnością.
Jolanta Karaś, Kierownik Działu Personalnego, Corrugated Packaging Mondi  Simet  Sp. z o.o.

Anna Borzeszkowska, Dyrektor HR Polska w Mondi Group

Czy to jest możliwe? 30% osób z niepełnosprawnością na 200 pracowników, w firmie, która będąc częścią dużej korporacji, musi stawiać zysk ponad wszystko.
Czy pracownik z niepełnosprawnością to koszt czy zysk? Może zysk, tylko że osiągnięty dużym kosztem? A może jednak istnieją twarde dowody na to, że można być liderem w grupie a zatrudnienie osób niepełnosprawnych przekłada się na korzyści dla firmy?

Na przykładzie Mondi Simet z siedzibą w Grabonogu k. Gostynia opowiem o tym, co sprawiło, że z chwilą wejścia zakładu w struktury dużej korporacji, żadna osoba niepełnosprawna nie straciła pracy.

Przedstawię, co sprawiło, że spółka zainwestowała w technologie pozwalające na pracę osobom niepełnosprawnym, choć oczywiście mogła zakupić tańsze linie technologiczne.

Powiem też o tym, jak obecność osób niepełnosprawnych buduje kulturę organizacyjną firmy i w jaki sposób wpływa na markę pracodawcy.

Krótko mówiąc – jak przekłada się na cyfry i wizerunek, czyli jak wpływa na wynik finansowy i buduje naszą pozycję na rynku pracy – tak ważną dziś, kiedy trzeba walczyć o dobrego i wartościowego pracownika.
10:35 – 10:55Wdrażanie polityki zatrudniania osób z niepełnosprawnościami
Agnieszka Grzegorczyk, Dyrektor Zarządzający Pionem Kapitału Ludzkiego w Poczcie Polskiej S.A.
10:55 – 11:20Przerwa kawowa
11:20 – 11:50Kluczowe obszary w procesie zatrudniania osób niepełnosprawnych
Monika Truszkowska-Bednarek, Prezes Zarządu,Fundacja Grupy ERGO Hestia na rzecz integracji zawodowej osób niepełnosprawnych Integralia,
Tomasz Szklarski, przedsiębiorca, współzałożyciel Zmotywowani.pl, Feel Comfort, Xandoria, Prezes Zarządu Fundacji Reaxum

Wspólnie, korzystając z bogatego doświadczenia organizacji, które reprezentujemy, opowiemy Państwu o obawach pracodawców, którzy planują zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami. Rozprawimy się z mitami, które - powielane - wznoszą mury pomiędzy pracodawcami a kandydatami. Pokażemy na konkretnych przykładach, jak właściwie realizować projekty aktywizacji zawodowej.
11:50 – 12:10Rekrutacja osób z niepełnosprawnościami w grupie SUEZ. Dobre partnerstwo, płaszczyzny współpracy i proces rekrutacji – case study
Renata Sienkiewicz, Dyrektor HR, SUEZ Polska,
Tomasz Adamczuk, trener pracy, Stowarzyszenie Otwarte Drzwi
Sesja warsztatowa
12:10 – 13:106 x 60 minut wiedzy i rozwiązań. Facylitowana sesja inspiracji
Monika Dawid-Sawicka, ekspert rynku pracy, konsultant HR, facylitator.

Jak zbudować i wdrożyć „RAZEM”? Czyli osoby z (nie)sprawnością w naszej firmie. 60 minut to sporo czasu, aby wypracować rozwiązania, które można zastosować we własnej organizacji. Jak pracować, aby ten efekt zwielokrotnić? Aby 60 minut przyniosło nam rozwiązania, które w pojedynkę wypracujemy w 360 minut? Co się zadzieje, jeśli 6 grup w tym samym czasie będzie pracowało wspólnie, a potem podzieli się swoimi doświadczeniami i wypracowanymi rozwiązaniami?

Facylitacja sprawia, że grupy skupiające ludzi pełniących różne role, mających różne doświadczenie i styl pracy są w stanie osiągać rezultaty dzięki potencjałowi wszystkich osób wchodzących w skład grupy. 60 x 6 to czas podczas konferencji by wspólne myślenie grupy przyniosło zwielokrotnione rezultaty. Wiedzę, pomysły, refleksję wniesie grupa. „Facylitator da ramę, obraz powstanie w toku współdziałania osób uczestniczących w konferencji.”
13:10 – 13:30#IDEATHON – innowacyjny projekt społeczny 9 zrzeszonych ze sobą firm w Polsce dla Fundacji Integracja
13:30 – 13:45Podsumowanie
Katarzyna Olczak, Head of HR, GBS EMEA, Bain & Company
13:45 – 14:45Lunch

9:30 – 10:00

10:00 -10:10

10:10 – 10:30

10:30 – 11:00

11:00 – 11:20

11:20 – 11:30

11:30 – 12:30

12:30 – 13:15

Sesja warsztatowa:

13:15 – 14:15

14:15 – 15:15

Rejestracja uczestników, networking

Otwarcie spotkania
Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego, Orange Polska SA
Jerzy Kalinowski, Doradca Zarządu KPMG

Razem dla Różnorodności – Dlaczego warto wdrażać różnorodność w firmach?
Monika Buchajska-Wróbel, Prezes Stowarzyszenia Interim Managers

Różnorodność – nasza droga.
Sylwia Bogucka, Dyrektor Planowania Biznesowego i Zarządzania Wartością, Orange Polska SA
Prezentacja główna, Gospodarz spotkania

Jak Interim Manager wspiera rozwój firmy IT. Case study
Paweł Chyl, Prezes, Monogo Sp. z o.o.
Elżbieta  Mądra, Interim Manager, Członek Zarządu, Stowarzyszenie Interim Managers

Przerwa kawowa

Panel Dyskusyjny: Różnorodność przynosi innowacyjność.
Dlaczego tak rzadko korzystamy z tej sprawdzonej prawdy?

paneliści:
Joanna Mosiej-Sitek, Redaktorka Naczelna „Wysokich Obcasów Praca”, zastępca wydawcy Gazety Wyborczej;
Mariusz Witek, Dyrektor Generalny DAFA Polska;
Bianka Siwińska, Dyrektor Zarządzająca, Fundacja Edukacyjna Perspektywy

moderator: Monika Dawid-Sawicka – ekspertka rynku pracy

Czerpanie z różnorodności wydaje się prostą metodą. Dzięki spojrzeniu kogoś
zupełnie innego niż my zyskujemy inną perspektywę, a często też niedostępne dla
nas rozwiązanie! Jednak korzystanie z różnorodności wymaga świadomości.
Ciekawość tego, jak inni rozwiązaliby dokładnie ten sam problem, jest rozwojowa
sama w sobie, ale wymaga pewnej pokory i wiary, że (również) ktoś inny może
wnieść do rozwiązania realną wartość.

Jak korzystać z różnorodności i potencjału, który przynosi? Co jest najtrudniejsze w
budowaniu firm i zespołów korzystających z różnorodności? Z jakich doświadczeń
warto skorzystać? Zapraszamy do dyskusji.

Przerwa na lunch

Budowanie efektywnych zespołów w oparciu o różnorodności. Jak radzić sobie z ograniczeniami, które są w nas. Jak tworzyć najlepsze synergie w zespole.
Prowadzenie:
Przemysław Świercz, Kapitan Reprezentacji Polski w piłce nożnej Amp Futbolu, zawodnik Husarii Kraków oraz trener mentalny.
Katarzyna Olczak

Motywacja lidera. Budowanie mistrzowskich zespołów w sporcie.
Przemysław Świercz, Kapitan Reprezentacji Polski w piłce nożnej Amp Futbolu, zawodnik Husarii Kraków oraz trener mentalny.

Jak motywować i angażować najzdolniejsze talenty i pozostałych tak, aby zespół działał sprawnie, a ludzie mieli poczucie sprawczości i wpływu?
Katarzyna Olczak, Head of HR, GBS EMEA, Bain & Company

Gdzie i kiedy?

Data i godzina
7 listopada 2019
Godzina 09.00-14.00

Miejsce spotkania
Novotel
ul. Marszałkowska 94 
Warszawa

Zgłoś udział

WYDARZENIE PŁATNE: 200 zł brutto. Pozyskane środki przeznaczamy na działalność Inicjatywy Razem dla Różnorodności w Biznesie.

W celu otrzymania faktury prosimy o kontakt na adres: kontakt@stowarzyszenieim.org 

Kup Bilet